Nietypowy ładunek został odprawiony w Porcie Lotniczym Lublin we wtorek (16 marca) w ramach uruchomionej w tym roku usługi cargo. To belka ogonowa śmigłowca, która została wyprodukowana przez PZL-Świdnik. Przesyłka ma trafić do odbiorcy w USA.

Na lubelskim lotnisku dokonano odprawy celnej, sprawdzono przesyłkę i przygotowano towar do wysłania. Zostanie przetransportowany ciężarówką do samolotu na lotnisku w Amsterdamie. Następnie, drogą lotniczą, będzie wysłany do Nowego Jorku.

– To bardzo dobra wiadomość, pokazująca jak w praktyce może wyglądać świadczenie usługi cargo przez nasze lotnisko. Jednocześnie jest to przykład sąsiedzkiej współpracy pomiędzy PZL Świdnik a portem lotniczym, na którą bardzo liczę. Nowy segment działalności, który uruchomiliśmy niedawno, jakim są usługi cargo, to szansa nie tylko dla rozwoju regionu, ale również dla lotniska, które dzięki temu zyskuje ważne źródło nowych przychodów – mówi Andrzej Hawryluk, prezes Portu Lotniczego Lublin.

Lotnisko oferuje obsługę ładunków lotniczych w zakresie przesyłek importowanych i eksportowanych z i do Portu Lotniczego Lublin. Towar przywieziony na lotnisko przejdzie przez kontrolę bezpieczeństwa i zostanie załadowany do samolotu. Natomiast po przylocie do Lublina, ładunek zostanie sprawdzony, przygotowany do odbioru i będzie mógł oczekiwać na przekazanie klientowi. Zgodnie z zapowiedziami władz PLL elementem obsługi usługi cargo będzie RFS (Road Feeder Service), czyli transport towaru lotniczego ciężarówkami do samolotu na innym lotnisku.

– Bardzo cieszymy się, że Port Lotniczy Lublin uruchomił usługę cargo. Dla nas to świetna wiadomość, że możemy prawie „za bramą” korzystać z nowoczesnych, lotniczych usług logistycznych. Eksport jest dla PZL-Świdnik kluczowym filarem działania, a nasze produkty przesyłane są do wielu krajów na świecie – mówi Jacek Libucha, prezes PZL-Świdnik SA.

Lotnisko posiada szereg atutów, które sprzyjają uruchomieniu usługi cargo. Port Lotniczy Lublin ma status lotniska międzynarodowego, dostępnego przez 24 godziny na dobę. Wyposażony jest w urządzenia nawigacyjne (ILS kat. 2), umożliwiające wykonywanie operacji lotniczych w ograniczonych warunkach pogodowych. Port może obsługiwać samoloty do kodu D, wielkości Boeing 767 czy Airbus A310. Dodatkowo lotnisko jest świetnie skomunikowane z siecią dróg międzynarodowych, ekspresowych oraz z koleją.

Fot. Port Lotniczy Lublin

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments