Trwa budowa nowoczesnego Dworca Metropolitalnego przy ul. Dworcowej w Lublinie. Stan zaawansowania prac wynosi aktualnie około 41 procent, a ich wartość jest szacowana na około 132 mln zł.

W budynku głównym zakończono wykonywanie płyty fundamentowej, ścian bocznych i słupów żelbetowych. Sfinalizowano również betonowanie budynku dworca oraz szachtów windowych nad dachem dworca, pompowanie wód gruntowych i rozebrano ścianki szczelne oraz zakończono obsypkę budynku.

– Rozpoczęto izolację stropu nad garażem podziemnym. Zakończono montowanie słupów podtrzymujących główną konstrukcję budynku dworca. Zakończyły się prace przy wylewaniu stóp fundamentowych wiat peronowych. Powstały już trzy ciągi wiat peronowych – informuje Justyna Góźdź z lubelskiego Ratusza.

Na wiatach zamontowano łaty, na których będą montowane panele fotowoltaiczne i zamontowano konstrukcję pod panele fotowoltaiczne wraz z elementami pokrycia dachowego. Rozpoczęto wykonywanie podbudowy i ustawianie krawężników pod wiatami peronowymi.

Przy ul. Krochmalnej zakończono uzbrojenie podziemne na płycie postojowej dla autobusów, a warstwy konstrukcyjne podbudowy wykonano w całości wraz z ustawieniem krawężników i wykonano podbudowę i warstwy bitumiczne (do wiążącej) na drogach manewrowych.

– Powstaje tam również budynek socjalno-sanitarny dla kierowców. Zakończono stan surowy budynku na wszystkich kondygnacjach, obecnie trwa montaż instalacji wewnętrznych oraz elewacji zewnętrznej, układanie glazury oraz ocieplenia. Wykonano część podziemną infrastruktury oświetlenia placu peronowego oraz zamontowano większość słupów i opraw. Zakończono także prace przy budowie kanalizacji deszczowej i wodociągu na ul. Krochmalnej oraz zamontowano zbiornik retencyjny – mówi Góźdź.

Do tej pory wykonywano 75% nawierzchni betonowej na miejscach postojowych dla autobusów. Rozpoczęto budowę trakcji trolejbusowej oraz sadzenie drzew.

Na potrzeby zadania w zakresie rozbudowy ul. Dworcowej oraz budowy zjazdu z ul. Lubelskiego Lipca ’80, dla usprawnienia ruchu wybudowano tymczasowy zjazd z al. Piłsudskiego do obsługi Targów Lublin. Pod obiekt mostowy wykonano pale i zabetonowano konstrukcję obiektu.

– Zakończono także budowę murów oporowych przy al. Piłsudskiego. Na łączniku wykonano podbudowę z kruszywa i wykonywano podbudowę i warstwę wiążącą. Z kolei na pl. Dworcowym zakończono budowę kanalizacji deszczowej, uzbrojenia podziemnego i LPEC zakończył wykonywanie kanalizacji CO dla budynku dworca, budynku PKP oraz budynku Poczty Polskiej – podkreśla Góźdź.

Kiedy koniec budowy?

Zadanie drugie dotyczy budowy nowego zjazdu z ul. Lubelskiego Lipca ’80 do ul. Dworcowej oraz budowa łącznika ul. Dworcowej i al. Piłsudskiego. Natomiast zadanie 5 i 6 to rozbudowa ul. Krochmalnej oraz rozbudowa wodociągu kolidującego z obszarem inwestowania.

Z kolei zadania 1, 3 i 4 to zakres jednej umowy, która dotyczy budowy budynku dworca wraz z placem peronów odjazdowych i przyjazdowych, przebudowy Placu Dworcowego oraz przebudowy sąsiadujących dróg ul. Dworcowej, Młyńskiej, 1 Maja, Pocztowej oraz Gazowej, a także ronda Sportowców.

Zgodnie z umową, termin zakończenia zadań 2, 5 i 6 upływa z końcem czerwca. Natomiast pozostałe zadania powinny zakończyć się z końcem lutego 2023 roku.

Fot. Miasto Lublin

1Zobacz galerię zdjęć

Wczytaj kolejne zdjęcia

Z powrotem
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments