Budowane od podstaw przedłużenie ul. Dywizjonu 303 trwa od początku 2018 roku. Śladem ul. Wyścigowej będzie przebiegać nowa dwujezdniowa droga, która poprowadzi do ul. Wrotkowskiej. Dodatkowym elementem uwzględnionym podczas prac jest przykrycie toru kolejowego tunelem.
– Powstaje tu odcinek o długości około 1800 metrów, który będzie łączył ul. Dywizjonu 303 z ul. Wrotkowską. Ulica będzie miała dwie jezdnie, każda z dwoma pasami ruchu – mówi Jarosław Jakimiec, dyrektor lubelskiego oddziału Przedsiębiorstwa Robót Drogowych Lubartów S.A. – Dodatkowo w ramach tej inwestycji budujemy tunel powyżej bocznicy, nad którym będzie przebiegać jezdnia – dodaje.
Będzie to jeden z najdłuższych tego typu tuneli w Polsce. – Ma długość 120 metrów. Dodatkowo konstrukcja tunelu jest dość specyficzna, ponieważ jego geometria poprowadzona jest łukiem, co sprawia, że jest to jedyny tego typu tunel w kraju – podkreśla Karol Mierzwiński, kierownik budowy.
To rozwiązanie pozwoli poprowadzić planowaną jezdnię oraz chodniki nad torem kolejowym, bez konieczności jego przebudowy. Konstrukcja będzie stalowa, a ściany tunelu żelbetowe.
Realizacji inwestycji podjęło się konsorcjum, w którego skład wchodzi PRD Lubartów oraz Komunalne Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Lublina. Według wykonawców, prace przebiegają zgodnie z harmonogramem.
– Mamy pewne utrudnienia spowodowane warunkami atmosferycznymi, ale na ten moment udało się wykonać główne warstwy konstrukcyjne – zapewnia Karol Mierzwiński.
Prace związane z odcinkiem jezdni znajdującym się przy tunelu zostały zaplanowane na okres zimowy, a termin zakończenia budowy przypada na koniec kwietnia 2019 roku. – Jeżeli warunki w zimie będą sprzyjające, prowadzone prace zakończą się planowo – dodaje Mierzwiński.