Tegoroczny sezon miejskiej wypożyczalni rowerów dobiega końca. Od połowy listopada do dyspozycji użytkowników pozostanie 300 jednośladów, a z początkiem grudnia będzie ich 100.
Czas funkcjonowania rowerów w okresie zimowym będzie uzależniony od warunków pogodowych oraz zainteresowania. Pełna oferta Lubelskiego Roweru Miejskiego wróci ponownie wiosną.
– Odnotowaliśmy duże zainteresowanie mieszkanek i mieszkańców oraz odwiedzających nas gości korzystaniem z tej formy podróży po mieście. Na rosnącą popularność systemu wskazuje też stale zwiększająca się liczba zakładanych kont. Wartością dodaną jest również zintegrowanie oferty z komunikacją miejską, co wyróżnia Lublin spośród polskich miast. Dane za blisko osiem miesięcy pokazują, że Lubelski Rower Miejski jest popularnym środkiem transportu. Dlatego w pilotażowej formie chcemy go również utrzymać w miesiącach zimowych. Pozostawienie określonej liczby rowerów rozlokowanych na 10 najpopularniejszych stacjach pozwoli na zbadanie potencjału prowadzenia wypożyczalni w okresie zimowym i wyznaczy kierunek działań na kolejny sezon – mówi Artur Szymczyk, zastępca prezydenta Lublina ds. inwestycji i rozwoju.
Do tej pory Lubelski Rower Miejski wypożyczono ponad 152 tys. razy, a liczba jego użytkowników to 21 300 osób W samym okresie wakacyjnym, czyli od 24 czerwca do końca sierpnia liczba wypożyczeń przekroczyła 47,8 tys., a z LRM skorzystało ponad 4,7 tys. nowych użytkowników. Przypominamy, że zgodnie z zapisami umowy sezon podstawowy kończy się 30 listopada i w tym terminie tracą też ważność abonamenty. Prosimy zatem użytkowników o wykorzystanie zgromadzonych w ten sposób środków. Korzystanie z elektronicznej portmonetki nadal będzie możliwe.
Lubelski Rower Miejski wystartował 21 marca. Przed rozpoczęciem sezonu flota rowerów przeszła gruntowną modernizację i zyskała nową kolorystykę oraz elementy graficzne wybrane w głosowaniu przez mieszkanki i mieszkańców. System, w porównaniu do lat ubiegłych, został również rozbudowany o dodatkowe stacje pasywne. Pojawiły się one na węzłach przesiadkowych oraz zespołach przystanków przesiadkowych przy ulicach: Lipowej, Wróbla, Bohaterów Monte Cassino, Turystycznej, Królowej Bony, Abramowickiej oraz Żeglarskiej. Ponadto zarówno nowe, jak i dotychczasowe stacje pasywne wyposażono w stojaki rowerowe.
W ramach miejskiej wypożyczalni (w pełnym sezonie) użytkownicy mieli do dyspozycji 625 rowerów, w tym 15 dla dzieci, rozlokowanych na 129 stacjach. Od tego sezonu system LRM jest powiązany z komunikacją miejską poprzez integrację z Lubelską Kartą Miejską i systemem Lubika. Posiadacze biletu okresowego mają możliwość korzystania z roweru miejskiego nieodpłatnie przez 30 minut dziennie. Taki bonus obowiązuje w każdy dzień ważności biletu okresowego. Z kolei dla osób posiadających identyfikator LKM obowiązuje specjalny cennik wypożyczeń i abonamentów.
Lubelski Rower Miejski w liczbach (dane za okres od 21 marca do 13 listopada 2023 r.):
- 21,3 tys. aktywnych kont;
- ponad 152 tys. wypożyczeń;
- 1513 wykupionych abonamentów o wartości ok. 23,9 tys. zł;
- ponad 260 tys. zł wyniosły dochody z systemu LRM za okres od uruchomienia, czyli 21 marca do końca października;
- ponad 485 tys. km przejechanych przez wszystkich użytkowników;
- wzrost liczby wypożyczeń: 2021 r. – blisko 76,5 tys., 2022 r. – prawie 120 tys., 2023 r. – ponad 150 tys.;
- 625 rowerów (w tym 15 rowerów dziecięcych);
- 129 stacji (w tym 44 stacje pasywne);
-
najpopularniejsze stacje: ul. Piłsudskiego / MPWiK (ilość zwrotów 3058); ul. Osmolicka / Słoneczny Wrotków 2 (ilość zwrotów 3053); ul. Nadbystrzycka / Politechnika Lubelska (ilość zwrotów 2533); al. Tysiąclecia / Plac Zamkowy (ilość zwrotów 2348); ul. Nadbystrzycka / ul. Pozytywistów (ilość zwrotów 2205)
Źródło: Miasto Lublin
Fot. Miasto Lublin