Dropshipping to model biznesowy, w którym sprzedawca jest pośrednikiem między klientem a hurtownikiem. Cieszy się coraz większą popularnością ze względu na niski próg wejścia i szerokie możliwości. Warto wiedzieć, skąd czerpać informacje na temat rozwoju takiego biznesu w e-commerce, a także jak zacząć działać na własną rękę!

Skąd czerpać informacje na temat dropshippingu?

Mnóstwo wartościowych artykułów poświęconych zarówno dropshippingowi, jak i wielu innym tematom związanym z e-commerce znajduje się na blogu Sky-Shop. Strona jest przeznaczona i dla osób rozpoczynających swoją przygodę z biznesem online, i tych, którzy już prowadzą efektywnie działające przedsiębiorstwa i chcą je dalej rozwijać.

W artykułach dostępnych na Sky-Shop autorzy poruszają takie kwestie jak:

  • afiliacja;
  • działalność nierejestrowana;
  • programy partnerskie;
  • zarobki w dropshippingu;
  • koszty prowadzenia firmy;
  • kanały sprzedaży;
  • zwiększanie konwersji.

Warto wiedzieć, że strona stanowi nie tylko wsparcie merytoryczne, ale jest także narzędziem pozwalającym rozpocząć sprzedaż w ramach dropshippingu. Umożliwia poszukiwanie hurtowników do współpracy i integrację systemów e-commerce’owych z magazynowymi.

Jak zacząć własny biznes w ramach dropshippingu?

Jednym z pierwszych kroków, jakie trzeba podjąć, by zacząć działać w dropshippingu, jest wybór niszy produktowej. To klucz do sukcesu i wyraźne zaznaczenie ścieżki, jaką chce się docierać do klientów. Wiąże się z określeniem grupy docelowej. Niektórzy ze względu na specyfikę tego modelu biznesowego postanawiają sprzedawać zróżnicowane produkty, które pozyskują od wielu producentów. W ten sposób poszerzają grono potencjalnych konsumentów.

Kolejna ważna kwestia to znalezienie rzetelnych hurtowników do współpracy. Najlepiej wyszukać ich w bazie przygotowanej przez Sky-Shop, w której znajdują się producenci z wielu zróżnicowanych kategorii rynkowych. Pozwalają zbudować różnorodny i przede wszystkim atrakcyjny, dopasowany do potrzeb klientów asortyment. Przed podjęciem współpracy należy ustalić z każdym dostawcą szczegóły kooperacji, w tym m.in. wysokość marży na towarach.

Aby rozpocząć sprzedaż, trzeba uruchomić własny sklep internetowy lub skorzystać z ofert serwisów marketplace. Należy zająć się również formalnościami związanymi z uruchomieniem działalności gospodarczej i podąć współpracę z działem księgowości. Można działać bez uruchamiania firmy, jednak wyłącznie wtedy, gdy dochody miesięczne nie przekraczają 75% najniższego wynagrodzenia brutto. Takie zyski nie zadowolą jednak żadnych pragnących dynamicznego rozwoju przedsiębiorców.

Marketing to klucz do pozyskiwania klientów w dropshippingu. Oto aspekty, na które szczególnie trzeba zwrócić uwagę, by zaistnieć w świadomości klientów i generować zadowalającą konwersję:

  • reklamy w mediach społecznościowych – idealne do targetowania konkretnych grup odbiorców na podstawie zainteresowań, demografii i zachowań konsumenckich;
  • Google Ads – skuteczne w przypadku osób szukających konkretnych towarów w wyszukiwarce;
  • content marketing – prowadzenie bloga z poradnikami zoptymalizowanymi pod SEO, kanału na YouTube czy profili w mediach społecznościowych może przyciągnąć ruch organiczny i zwiększać rozpoznawalność;
  • influencer marketing – współpraca z odpowiednio dobranymi twórcami internetowymi zwiększa zasięg i wiarygodność sklepu.

Dropshipping – korzyści i wyzwania

Korzyści dropshippingu przejawiają się już od samego początku działalności. Model biznesowy nie wymaga dużych inwestycji początkowych, a sprzedaż łatwo rozpocząć bez wychodzenia z domu za pośrednictwem integracji systemów ze Sky-Shop. Ponadto samo prowadzenie sprzedaży także wiąże się z niższymi kosztami niż zwykły sklep. Nie trzeba utrzymywać pracowników, wynajmować magazynu czy zajmować się logistyką.

Można łatwo dodawać i usuwać produkty z oferty bez konieczności kupowania ich na zapas. Daje to ogromną swobodę w skalowaniu biznesu i dopasowywania do bieżących potrzeb rynku i klientów. Dzięki współpracy z dostawcami z różnych części świata da się prowadzić działalność na skalę globalną, co daje jeszcze większe perspektywy finansowe.

Dzięki Sky-Shop biznes w dropshippingu staje się nie tylko prosty do rozpoczęcia, ale także daje ogromny potencjał w kwestii asortymentu. Właściciel sklepu może wybierać pomiędzy przeróżnymi rzeczami – od ubrań i butów, przez towary medyczne, aż po zabawki i artykuły dziecięce, a to tylko kilka przykładów. Trzeba mieć jednak na uwadze także wyzwania, które czekają na sprzedawcę.

Konkurencja w dropshippingu jest bardzo wysoka, co prowadzi do presji cenowej wywieranej na sprzedawcach. W rezultacie marże są często dość niskie, a przez to osiągnięcie wysokich zysków wymaga nieustannej walki o efektywną konwersję. Niekiedy to dość trudne, więc trzeba znaleźć wyróżniki własnej marki i świadomie promować je wśród konsumentów.

Właściciel sklepu nie ma bezpośredniego dostępu do produktów, a tym samym nie dysponuje pełną kontrolą nad jakością artykułów. To jednak on odpowiada przed klientem w razie jakichkolwiek niepowodzeń czy wad towarów.

U kogo sprawdzi się praca w dropshippingu?

Biznes w modelu dropshippinowym można prowadzić zdalnie. Mogą sobie na to pozwolić zarówno osoby mieszkające w województwie lubelskim, jak i wszystkich innych zakątkach świata. Klucz to dostęp do internetu, by móc zarządzać asortymentem sklepu i marketingiem swojej marki. Taką sposobność docenią wszyscy zwolennicy workation i cyfrowi nomadzi.

Dropshipping to także świetna szansa biznesowa dla osób, które zastanawiają się nad założeniem sklepu z własnymi towarami. W ten sposób mogą nabrać doświadczenia w sprzedaży i marketingu, zanim założą swój biznes od podstaw i uruchomią swoją produkcję artykułów. W przeciwieństwie do samodzielnego wytwórstwa taki model działania nie wymaga ogromnych inwestycji finansowych.

To też model e-commerce, który nie bez powodu cieszy się tak dużą popularnością. Łatwo rozpocząć własną sprzedaż i sterować biznesem z dowolnego miejsca na świecie. Trzeba jednak pamiętać o tym, że efektywna sprzedaż wymaga czasu i zaangażowania, a bez działań marketingowych nie ma szans na powodzenie.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments