Miasto Movie latem w Warsztatach Kultury (repertuar na lipiec)

0
381

Znamy lipcowy repertuar pokazów filmowych w Warsztatach Kultury, które odbywają się w ramach Miasta Movie. Seanse startują w każdą środę o godzinie 21 w patio przy ulicy Grodzkiej 7 w Lublinie.

W plenerowym kinie zobaczymy szereg filmów z kobietami po obu stronach kamery, a także przyjrzymy się bowiem najciekawszym reżyserkom w historii kina, jak również wybitnym aktorkom i ich pamiętnym kreacjom. Pokażemy bohaterki współczesne, a także te z minionych epok.

Repertuar na lipiec

1 lipca 2020, godz. 21.00 – „Fantastyczna kobieta”, reż. Sebastian Lelio, czas 104‘, 2017 r.

8 lipca 2020, godz. 21.00 – „Byzantium”, reż. Neil Jordan, czas 118’, 2012 r.

15 lipca 2020, godz. 21.00 – „Kobieta na skraju dojrzałości”, reż. Jason Reitman, czas 94’, 2011 r.

22 lipca 2020, godz. 21.00 – „Detroit”, reż. Kathryn Bigelow, czas 143’, 2017 r.

29 lipca 2020, godz. 21.00 – „Twarze, plaże”, reż. Agnes Varda, JR, czas 89’, 2017 r.

O filmach

„Fantastyczna Kobieta” to historia Mariny (w tej roli Daniela Vega), młodej kobiety, związanej relacją uczuciową z dużo starszym mężczyzną. Jej sytuacja życiowa skomplikuje się bardzo mocno w chwili, gdy jej partner Orlando niespodziewanie straci przytomność, a w konsekwencji trafia do szpitala. Od tej pory Marina będzie musiała stawić czoła zarówno bezdusznej służbie zdrowia, policji, jak i rodzinie Orlanda, kierującej w jej stronę szereg roszczeń i pretensji. Film stawia trudne pytania o to, czy samotna, zmagająca się z przeciwnościami losu kobieta, ma w dzisiejszym świecie szansę zawalczyć o swoje uczucia i jaka jest cena takiej walki.

„Byzantium” to ekranizacja głośnej sztuki teatralnej autorstwa Moiry Buffini pt. „Vampire Story”. Buffini sama podjęła się stworzenia scenariusza filmowego, zaś za kamerą stanął mistrz ambitnego kina gatunkowego – Neil Jordan. Ten irlandzki reżyser, mający na koncie tak znakomite dzieła jak choćby „Gra pozorów” czy „Śniadanie na Plutonie”, przyzwyczaił widzów do intrygujących, wciągających i wielowarstwowych historii. W „Byzantium” Jordan powraca do wątków wampirycznych, tym razem w kobiecym wydaniu. Jest to historia dwóch młodych kobiet – Clary (Gemma Arterton) i Eleanor (Saoirse Ronan), które znajdują schronienie w podupadłym, nadmorskim kurorcie. Wraz z pojawieniem się pięknych nieznajomych, w miasteczku zaczynają dziać się dziwne rzeczy.

„Kobieta na skraju dojrzałości” to aktorski popis Charlize Theron. Gwiazda wciela się tu w postać Mavis, wciąż młodej kobiety, będącej już jednak po rozwodzie i z bagażem bolesnych, życiowych doświadczeń. Bohaterkę poznajemy w chwili, gdy postanawia odmienić swoje życie i decyduje się na powrót do rodzinnej Minnesoty. Ma też przed sobą jasny cel, odzyskać swoją dawną miłość, Buddy’ego Slade’a (Patrick Wilson). Niebawem okaże się jak marzenia i ambicje kobiety wypadną w konfrontacji z rzeczywistością oraz komu z bohaterów będzie dane spełnić swoje plany.

„Detroit” to film pokazujący głośne zamieszki na tle rasowym, które wstrząsnęły Ameryką w 1967 roku. Dziś, kiedy całe Stany Zjednoczone znów płoną w ogniu rasizmu, policyjnej brutalności i faszyzującej władzy Donalda Trumpa, film Bigelow jest aktualny jak nigdy i stanowi ponurą, samospełniającą się przepowiednię.

„Twarze, plaże” to będzie już ostatni lipcowy pokaz, który jest zarezerwowany jest dla francuskiej reżyserki Agnes Vardy. „Twarze, plaże” to dokument, który Varda stworzyła we współpracy ze słynnym artystą ulicznym i graficiarzem działającym pod pseudonimem JR. Ich wspólna podróż po zakątkach Francji, furgonetką stylizowaną na fotograficzny aparat, stała się doskonałym pretekstem do rozważań o sztuce, obrazie, formach artystycznej ekspresji i życiowych wyborach. To dokumentalne kino drogi zabiera nas w niesamowitą podróż z dwójką wybitnie uzdolnionych, obdarzonych unikalną wrażliwością artystów, których dzieli spora różnica wieku, ale łączy miłość do świata i sztuki oraz pasja tworzenia.

Wstęp wolny. Ilość miejsc jest ograniczona.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments