Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II zawarł porozumienie o współpracy z Katolicką Agencją Informacyjną. Wynikiem tego jest powstanie Uniwersyteckiego Centrum Medialnego, z którego będą mogli korzystać zarówno studenci, jak i kadra akademicka.
Na KUL powstaje również Uniwersyteckie Centrum Medialne oraz Akademia Nowoczesnych Mediów. – W ramach Akademii będą odbywały się szkolenia mające na celu podnoszenie jakości przekazu medialnego, zarówno jeśli chodzi o instytucje kościelne, jak i państwowe czy prywatne firmy. Planujemy zajęcia z zarządzania informacją w kryzysie, zarządzaniem komunikacją w instytucjach, przygotowywaniem profesjonalnego przekazu medialnego w mediach tradycyjnych, jak i społecznościach – zapowiada red. Paweł Rozwód, pełnomocnik rektora KUL ds. promocji i komunikacji.
Uniwersyteckie Centrum Medialne KUL będzie się składało z profesjonalnego studia radiowego i telewizyjnego (oba z reżyserkami), sali przeznaczonej do montażu video i audio z 12 stanowiskami, pracowni fotograficznej i sali multimedialnej. Wszystkie pomieszczenia, przystosowane zostaną do warsztatów i produkcji medialnej i zostaną wyposażone w profesjonalny sprzęt, który umożliwi współpracę studentów z mediami.
Całkowita wartość tej inwestycji to 3 mln złotych, w tym przyznana dotacja z MNiSW 2 400 000,00 zł i wkład własny 600 tys. zł.
Fot. Dominika Polonis/Archwium