Już w najbliższą sobotę, 27 lipca, rusza Lubelska Liga Gier Miejskich, czyli cykl tematycznych gier miejskich organizowanych na terenie miasta Lublin. W tym roku odbędzie się I edycja cyklu. Przed nami 4 spotkania odbywające się do października. Kolejne wyzwania odbędą się 17 sierpnia, 21 września i 12 października.
Lipcowa i sierpniowa gra odbędą się w ramach Carnavalu Sztukmistrzów oraz Jarmarku Jagiellońskiego, a kolejny turniej zatytułowany będzie „Maraton Lubelski”. Tematem ostatniej rozgrywki będą znane osoby, które pochodzą z Lublina.
Pierwsza gra startuje w sobotę o godzinie 15 z błoni pod Zamkiem w Lublinie. Wszystkie pytania jakie usłyszą uczestnicy, będą nawiązywać do odbywającego się w tym czasie Carnavalu Sztukmistrzów. – Podczas tej gry zawodnicy będą musieli odwiedzić 6 stacji z zadaniami i pytaniami. Zdradzić możemy, że uczestnicy będą musieli uporać się z krzyżówką i rebusem – mówi Jakub Gęca, jeden z organizatorów Lubelskiej Ligi Gier Miejskich.
Wśród przygotowanych przez organizatorów zadań znalazło się też wykonanie sobie selfie. Stacje z pytaniami znajdą się na deptaku i Starym Mieście. Na każdej ze stacji na uczestników będzie czekał sędzia.
Chętni wciąż mogą zapisać się na pierwszą grę. – Mamy nadzieję, że kolejne edycje przyniosą jeszcze lepsze wyniki. W dniu wydarzenia również będą prowadzone zapisy – dodaje Jakub Gęca.
Najmłodszymi uczestnikami gry zajmą się wolontariusze w specjalnie przygotowanej strefie animacji. – Przewidujemy także strefę rozrywki organizowaną przez VIRTUALLY – zapewniają organizatorzy.
Miasteczko gier miejskich będzie otwarte od godz. 14 do 18. – Dla każdego uczestnika przewidziany jest pakiet startowy, a w nim gadżety od naszych partnerów. Na najlepszych uczestników czekają VOUCHERY od naszych partnerów, gadżety oraz specjalnie przygotowane kubki i torby – mówi Kamila Gad, współorganizator.
Podczas każdej z gier na 3 najlepsze drużyny czekają świetne nagrody. Dodatkowo organizatorzy przygotowali upominki dla najlepiej przebranej drużyny. W tym tygodniu przebieramy się za klauna, cyrkowca lub sztukmistrza.