Kino CSK na platformie MOJEeKINO.PL ma swoją wirtualną salę, w której od weekendu będzie można oglądać wirtualnie seanse. W aktualnym repertuarze znajduje się około 40 tytułów, które można oglądać w dowolnym czasie. W weekend otwarcia (23 i 24 maja) dostępne będą również pokazy specjalne.
MOJEeKINO.PL to innowacyjny projekt największego wirtualnego kina, w ramach którego w dedykowanych wirtualnych salach swoje repertuary prezentuje kilkadziesiąt kin arthouse’owych z całej Polski – w tym jedyne kino z Lublina – Kino CSK. MOJEeKINO.PL to platforma promująca kino artystyczne, za którym tęsknią wytrawni widzowie kin studyjnych. Pod jednym adresem znajduje się kilkadziesiąt niezwykle różnorodnych kin z własnym, unikatowym programem dopasowanym do potrzeb widzów.
W wirtualnej sali Kina CSK istnieje również możliwość, by zobaczyć film dokumentalny – „Kult. Film”. W ofercie nie zabraknie także starszych tytułów, które podbiły serca kinowej publiczności, takich jak „Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie”, czy poruszające dokumenty z festiwalu Millenium Doscs Against Gravity – „Antropocen”, „Genesis 2.0” czy „Jutro albo pojutrze”.
Aby obejrzeć film musicie wejść na stronie MOJEeKINO.PL w zakładkę KINO CSK i z repertuaru kina wybrać filmy, które chcesz obejrzeć. Program, tak jak w tradycyjnym kinie, będzie cyklicznie zmieniany oraz wzbogacany o wydarzenia specjalne. Filmy na platformie można oglądać o dowolnej porze (wyjątkiem są festiwale filmowe, przeglądy czy pokazy specjalne prezentowane w określonym terminie). Wirtualne Kino CSK to miejsce spotkań z kinem artystycznym, autorskim oraz gatunkowym. To również inteligentna rozrywka dla widzów wymagających oraz szukających w kinie emocji, piękna oraz inspiracji. Część filmów wyświetlanych będzie z audiodeskrypcją i napisami dla niesłyszących.
Repertuar
Sobota (23 maja), godz. 20:30 – „Żegnaj mój synu”, reż. Wang Xiaoshuai
dramat, Chiny, 2019 rok
Główni bohaterowie Yaojun i Liyun byli niegdyś szczęśliwym małżeństwem. Ich los naznaczony został z chwilą, gdy w tragicznym wypadku śmierć poniósł ukochany syn pary. To wydarzenie odcisnęło się piętnem na całym ich dalszym życiu, którego celem od tej pory stało się znalezienie ukojenia. Dramatyczne skutki „polityki jednego dziecka” oraz skomplikowane relacje rodzinne opowiedziane są subtelnie i z głęboką wrażliwością. Premiera: Berlin International Film Festival.
Niedziela (24 maja), godz. 20:30 – „Towar”, reż. Bruno Gascon
dramat, Portugalia, 2018 rok
Droga, ciężarówka wypełniona niepewnymi swojego losu ludźmi, z przerażeniem odkrywającymi, iż zostali uwikłani w sieć handlu żywym towarem. Viktoria, złapana w tę sieć ma tylko jedną szansę: walczyć o przetrwanie. “Towar” to historia Viktorii, młodej kobiety, która porzuca wszystko w poszukiwaniu lepszego życia. Od momentu, gdy otwierają się drzwi ciężarówki, Viktoria staje w obliczu okrutnej rzeczywistości handlu ludźmi. Czy może uciec od swojego losu?
Piątek (29 maja), Festiwal filmów fabularnych „Wiosna Filmów” online
Festiwal w wersji online odbędzie się po raz pierwszy. Do tej pory, co roku gościł w warszawskich kinach Elektronik i Amondo. Filmem otwarcia 26. edycji festiwalu będzie zdobywca Złotego Niedźwiedzia, Nagrody Jury Ekumenicznego oraz Nagrody Gildii Filmowej na tegorocznym MFF w Berlinie “Zło nie istnieje”.
„Zło nie istnieje” to najnowszy dramat jednego z najważniejszych irańskich reżyserów, prześladowanego przez władzę, Mohammada Rasoulofa. Polska publiczność zna tego twórcę z takich filmów jak: “Uczciwy człowiek”, “Rękopisy płoną” czy “Pożegnanie”. Ponadto w ciągu 10 dni festiwalowych widzowie mogą zobaczyć 30 filmów docenionych przez jury, dziennikarzy, a także publiczność na najważniejszych międzynarodowych festiwalach filmowych, m.in. w Berlinie, Cannes, Wenecji czy Toronto. Będą także filmy nominowane i nagradzane przez Europejską Akademię Filmową oraz Amerykańską Akademię Filmową. Duża część z nich to przedpremiery jak nagrodzona w Berlinie “Nadzieja” w reż. Marii Sødahl, “Martin Eden” w reż. Pietro Marcello i “Zaginiona dziewczyna” w reż. Kōjiego Fukady, a także przedpremiery: “O nieskończoności” w reż. Roya Anderssona oraz “Najgorsze wiersze świata” w reż. Gabora Reisza