Ponad 8 500 gabinetów lekarzy rodzinnych w całej Polsce, w tym blisko 700 na Lubelszczyźnie sprawdził Narodowy Fundusz Zdrowia w odpowiedzi na skargi pacjentów dotyczących złego funkcjonowanie POZ w dobie epidemii. Przychodnie były sprawdzane od marca do października.

– Pracownicy terenowych wydziałów kontroli NFZ zweryfikowali między innymi możliwość telefonicznego kontaktu z placówką medyczną, tryb pracy personelu, możliwość rejestracji do lekarza, a także osobistego kontaktu z lekarzem – wyjaśnia Małgorzata Bartoszek, rzecznik prasowy Lubelskiego OW Narodowego Funduszu Zdrowia.

We wszystkich poradniach, w których pomimo wielu prób połączenia telefonicznego nie uzyskano kontaktu, pracownicy NFZ dokonali wizytacji.

– Do podmiotów, w których stwierdzono ograniczenie lub brak dostępności telefonicznej, skierowano pisma o naruszeniu obowiązujących przepisów w zakresie zapewnienia bieżącej rejestracji pacjentów wraz z prośbą o zmianę organizacji pracy, a także o skutkach naruszania zawartych z Funduszem umów – podkreśla Bartoszek. I zaznacza, że na bieżąco sprawdzana jest możliwość uzyskania świadczenia w poradniach POZ.

Przypominamy, że pacjent, który ma problem z uzyskaniem pomocy medycznej, może zgłosić to do Narodowego Funduszu Zdrowia dzwoniąc na bezpłatną Telefoniczną Informację Pacjenta: 800 190 590.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments