Przed Akademickim Centrum Kultury i Mediów „Chatka Żaka”, Centrum Spotkania Kultur, III Liceum Ogólnokształcącym im. Unii Lubelskiej w Lublinie, a także przed Wydziałem Artystycznym UMCS stanęły nowe neony. To efekt pracy dyplomowej studentki Miruny Gheordunescu z kierunku Graphic Arts na UMCS.

– Komplet czterech neonów, które możemy oglądać w miejskiej przestrzeni to wynik pracy dyplomowej studentki z Rumunii. Przy neonach nie ma jeszcze tabliczek informacyjnych, ale mają się one pojawić w poniedziałek – informuje Michał Ćwiek, odpowiedzialny za ten projekt.

Kierunek Graphic Arts na Wydziale Artystycznym UMCS jest skierowany do osób zza granicy, chcących zajmować się w przyszłości grafiką. Zajęcia na tym kierunku są prowadzone w języku angielskim.

Neony powstały w ramach miejskiego projektu Match. Jest to projekt realizowany we współpracy z Wydziałem Strategii i Przedsiębiorczości Miasta Lublin. – Projekt ma za zadanie między innymi pomagać w komunikacji lokalnym przedsiębiorcom, dlatego oprócz miasta, jest to również współpraca z IKEA – dodaje Ćwiek.

– Match jest to jedno z działań miasta na rzecz wsparcia rozwoju kreatywności i innowacji w obszarze gospodarki. Wymiernym rezultatem tych działań jest inicjowanie współpracy pomiędzy rozpoczynającymi swoją drogę zawodową studentami kierunków kreatywnych w Lublinie a przedsiębiorstwami z naszego miasta – tłumaczy Izolda Boguta z biura prasowego Urzędu Miasta Lublin.

To jednak nie jedyne zadanie tego projektu, bo ma on również na celu wprowadzenie studentów na lokalny rynek pracy i zapoznanie z jego oczekiwaniami. Przedsiębiorcy dzięki tym działaniom matchującym mają możliwość poznania przyszłych pracowników. Studenci z kierunków kreatywnych zarówno UMCS, jak i WSPA (uczelnia dołączyła do projektu w tym roku – przyp.red.) rozpoczęli już współpracę z firmami Gala, SKENDE oraz IKEA.

Neony, które pojawiły się w przestrzeni miasta kilka dni temu, już cieszą się dużym zainteresowaniem. – Są dosyć chętnie dotykane, więc nie wiemy ile czasu będą obecne przed tymi budynkami. Po zdemontowaniu stalowej konstrukcji neony zostaną jednak przeniesione do miejsc, z którymi współpracuje sklep IKEA – podsumowuje Michał Ćwiek.

Dodatkowo w ramach programu Match jest w tym roku realizowany mural przed SKENDE, projekt identyfikacji graficznej „Strefy Psa” (SKENDE), wystawa rzeźb i instalacji w duchu zero waste (SKENDE), a także projekt wykorzystania przestrzeni dla projektantów (Galeria Gala).

W roku 2022 jest to jedno z działań realizowanych w ramach Europejskiej Stolicy Młodzieży.

Fot. Dominika Polonis

 

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments