Restauracyjne menu – co najchętniej jedzą Polacy?

0
113

Restauracja to miejsce, które nie tylko oferuje świetne dania, ale także pozwala ludziom spotykać się i integrować. Klienci mają różne gusta, preferencje, inaczej też oceniają lokale, do których chodzą. W zależności od tego, kim jest twoja klientela oraz od profilu twojej restauracji – dobierz menu tak, by smakowało wielu ludziom i by znaleźli u ciebie właśnie to, czego szukali.

Restauracyjne menu – klasyka

Pod parasolem klasyki menu restauracji w Polsce można zawrzeć kilka kategorii potraw:

  • dania kuchni polskiej,

  • pizze,

  • makarony,

  • burgery,

  • sałatki,

  • zupy,

  • zestawy śniadaniowe i lunchowe.

Są to typowe rodzaje propozycji, jakich goście szukają. Dlaczego tak się dzieje? Dania wchodzące w skład każdej z tych kategorii można zaproponować w różnych odsłonach i porcjach różnej wielkości. W ten sposób, gdy do lokalu przychodzi grupa osób, każdy ma szansę znaleźć jedzenie dla siebie.

Dobry lokal oferuje opcje dla większych grup, na przykład studentów, czy po prostu znajomych, którzy chcą posiedzieć przy obiedzie i drinkach. Duże pizze, zestawy, które nasycą większą brygadę głodnych ludzi – to zawsze strzał w dziesiątkę.

Dania kuchni polskiej, takie jak rosół, czy smacznie przyrządzona ryba – zadowolą bardziej konserwatywnych konsumentów, poszukujących smaków, do jakich od lat przywykli.

Z kolei różne rodzaje makaronów – w stylu azjatyckim, włoskim, czy oryginalnym, firmowym, pozwolą głodnym gościom wybrać spośród dań i smaków z różnych stron świata.

Różnorodność menu restauracyjnego z pewnością sprzyja wygodzie i zadowoleniu gości. Nie należy przy tym zapominać o jakości potraw i obsługi. Dobry smak jedzenia, jego świeżość i piękne podanie przez uprzejmego kelnera, czy kelnerkę – to absolutna podstawa sukcesu lokalu.

Restauracyjne menu – zestawy śniadaniowe i lunchowe

Zestawy śniadaniowe i lunchowe, podawane w lokalach w wyznaczonych godzinach, to korzystne cenowo, fajne opcje dla twoich gości gdy jedzą na mieście swój zwykły posiłek. Wiele lokali do propozycji śniadaniowych dołącza na przykład kawę gratis, lub po obniżonej cenie. Z kolei lunche często dają dużo możliwości wyboru – rodzaju dań oraz ich ilości. I tu następuje jakaś forma płatności wiązanej, korzystnej dla klienta. Goście, przyzwyczajeni, że w restauracji jest zapewniony każdy posiłek, ceny są atrakcyjne, a jedzenie smaczne – chętnie wrócą na kolejne śniadania i lunche. Jest to korzystne z biznesowego punktu widzenia bo stali goście, zadowoleni z usługi, zorganizują w lokalu chrzciny, urodziny, imprezę firmową, czy większe spotkanie. Klient raz przekonany do ciebie, będzie chciał wracać.

Restauracyjne menu – trunki i napoje

W restauracyjnym menu nie może zabraknąć szerokiego wyboru napojów i trunków. Osoby, które nie piją alkoholu, oprócz soku i wody, herbaty i kawy, najczęściej mogą znaleźć świeżo wyciskany sok, firmowy napój bez procentów, koktajl, czy na przykład lemoniady, czy piwa bezalkoholowe. Warto tu zwrócić uwagę na mody dotyczące drinków bez procentów – jest wiele napojów, które po prostu są na czasie i warto je mieć w ofercie.

Osoby, które nie muszą akurat prowadzić i mogą napić się czegoś mocniejszego, muszą mieć naprawdę w czym wybierać. Piwo to absolutny must – tak lane, jak butelkowane. Warto postawić na lokalne browary – miejscowi je najczęściej bardzo cenią, a przyjezdni chcą spróbować. Dodatkowo, niezwykle popularne piwa rzemieślnicze to punkt menu, o który zapyta wielu klientów. Restauracja idąca z duchem czasu, zapewnia kolekcję piw kraftowych, z których smakosze wybierają interesujące ich pozycje.

Trzeba zadbać o dobry wybór win, z których przynajmniej część powinna mieć opcję kupna na kieliszki, czy karafki. Drinki oferowane w lokalu nie muszą sprowadzać się do ogranej klasyki. Warto mieć w menu szarlotkę i sex on the beach, ale dobrze, by barmani potrafili wyczarować dla gościa coś wyjątkowego, na jego specjalną prośbę.

Powodzenie restauracji zależy naturalnie od wielu czynników. Zaspokojenie gustów różnych ludzi oraz zapewnienie dużej różnorodności oferty, przy zachowaniu świetnej jakości potraw i obsługi, to świetna formuła dla restauratora. Trzeba pamiętać o tym, że lokal jest dla ludzi i to goście weryfikują pomysły osób zarządzających. Nie ignorujmy siły mody i trendów. Restauracja świetnie zaaranżowana i trzymająca poziom oraz rękę na pulsie tego, co en vogue – ma duże szanse rozbić bank.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments