Nowy kryty stadion, trybuny na 20 tysięcy kibiców i wielopoziomowy parking – tak może wyglądać nowy stadion żużlowy przy Al. Zygmuntowskich. Już w czwartek (5 września) lubelscy radni zajmą się stanowiskiem przygotowanym przez wiceprzewodniczącą Martę Wcisło z apelem do ministra sportu i turystyki w sprawie dofinansowania tej inwestycji kwotą 60 mln zł.

– Lubelscy żużlowcy dzięki hartowi ducha, świetnemu przygotowaniu, sile organizacyjnej klubu i wsparciu kibiców oraz miasta utrzymali się w najlepszej żużlowej lidze świata. Oni swoje zadanie wypełniają, a my pracujemy nad tym, by kibice mogli ich dopingować na najlepszym stadionie żużlowym w Polsce. Podpisaliśmy umowę z wykonawcą koncepcji – mówi Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.

Nowy obiekt będzie zlokalizowany w miejscu istniejącego stadionu piłkarsko-żużlowego. Trybuny zgodnie z założeniem mają pomieścić od 17 tys. do 20 tys. miejsc siedzących z sektorem rodzinnym, miejscami dla niepełnosprawnych, trybuną dla kibiców gości, oraz trybuną i lożami VIP, a także odpowiednimi stanowiskami dla sędziów i mediów.

Są również plany pełnego zadaszenia nowego stadionu. – Taki rodzaj zadaszenia daje możliwość wykorzystywania obiektu nie tylko do celów sportowych – dodaje prezydent. Oprócz zawodów żużlowych, stadion będzie mógł więc gościć imprezy supercross, karting, drifting, freestyle motocross i miniżużel. Ma być także miejscem m.in. koncertów, konferencji, targów czy pokazów.

Projekt koncepcyjny ma spełniać wszelkie wymogi Polskiego Związku Motorowego oraz Międzynarodowej Federacji Motorowej FIM, wymogi dla organizacji zawodów Ekstraligi i organizacji zawodów międzynarodowych.

We wstępnych ustaleniach władz miasta z wykonawcą znalazło się również miejsce na wielopoziomowy parking na minimum 450 miejsc, który ma powstać naprzeciwko stadionu na działce między stacją paliw, a terenem MOSiR. Przewidziana jest także budowa kładki pieszo-jezdnej nad Bystrzycą między stadionem a ulicą Rusałka.

Wykonaniem wielobranżowego projektu koncepcyjnego oraz programu funkcjonalno-użytkowego dla przebudowy stadionu piłkarsko-żużlowego wraz z infrastrukturą towarzyszącą, wielopoziomowym parkingiem oraz zagospodarowaniem terenu zajmie się spółka KAVOO INVEST z Poznania. Do ich największych projektów należą stadiony żużlowe w Łodzi i Wrocławiu.

Jak już pisaliśmy, obecny stadion nie spełnia wyśrubowanych wymagań PGE Ekstraligi, wynikających z regulaminu licencyjnego Polskiego Związku Motorowego. Na ostatni sezon Motor otrzymał licencję warunkową. Modernizacja stadionu, a właściwie wykonanie nowego jest dla lubelskiego żużla sprawą priorytetową.

Już na czwartkowej (5 września) sesji Rady Miasta Lublin, radni zajmą się stanowiskiem przygotowanym przez Martę Wcisło. Radna chce, by ministerstwo sportu i turystyki dofinansowało budowę stadionu kwotą 60 mln zł.

– Lubelski żużel łączy wszystkich mieszkańców miasta. Kobiety, mężczyzn, młodszych oraz starszych, bez względu na poglądy polityczne. Obecnie stadion jest tym problemem, który musimy rozwiązać – podkreśla Marta Wcisło, wiceprzewodnicząca Rady Miasta Lublin. – Nowy stadion to bezpieczeństwo i dobre warunki zarówno dla zawodników, którzy na to zasługują, jak i dla najlepszych kibiców.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o