W środę (3 marca) lubelski Ratusz ogłosił po raz drugi postępowanie, które ma na celu wybór operatora nowego systemu Lubelskiego Roweru Miejskiego. Termin składania ofert upływa 16 marca, a uruchomienie nowego sezonu miejskiej wypożyczalni planowane jest na przełomie maja i czerwca. W tym roku Lubelski Rower Miejski ma rozpocząć funkcjonowanie w nowej odsłonie.

– Lubelski Rower Miejski zajmuje ważne miejsce wśród usług, które miasto świadczy na rzecz swoich mieszkańców, dlatego stawiamy na jego kontynuację i rozwój. Przede wszystkim chcemy podnieść standard systemu i zwiększyć jego konkurencyjność, a przyjęte założenia mają utrzymać popularność, jaką cieszył się system w latach ubiegłych – mówi Artur Szymczyk, zastępca prezydenta Lublina.

Największą nowością będzie przejście systemu do tzw. IV generacji. Rowery już nie będą musiały być wyposażone w elektrozamki, a ich pozostawienie będzie możliwe również w tzw. stacjach pasywnych. Będzie to kolejnych 38 stacji, które będą oznaczone logiem systemu i w zależności od lokalizacji uzupełnione stojakami lub poziomym wytyczeniem kontur miejsca wypożyczenia lub zwrotu. Przy pozostawianiu roweru, użytkownikowi przybędzie jeszcze jedna opcja – „tryb parking”.

Użytkownik, nie łamiąc przepisów prawa, będzie mógł pozostawić rower poza stacją, którym następnie, po czasie nie dłuższym niż jedna godzina, zamierza kontynuować jazdę. Lubelski Rower Miejski przejdzie niemal całkowicie na obsługę mobilną. Terminal, choć pozostanie w 20 lokalizacjach, nie będzie już konieczny do rozpoczęcia jazdy rowerem i zakończenia wypożyczenia. Wystarczy aplikacja bądź karta (płatnicza) powiązana z kontem klienta.

Zmieni się również zakres obsługi systemu. Z formuły dzierżawy przejdzie on na kompleksową obsługę, serwis i magazynowanie roweru. W jak największym stopniu wykorzystane będą te elementy z dotychczasowego systemu, które mogą być dalej bezpiecznie użytkowane przez rowerzystów. Zakup nowych rowerów nie jest więc planowany.

Infrastruktura nowego systemu będzie się składała z 700 rowerów z czego 12 to rowery dziecięce oraz z 127 stacji (82 standardowych na terenie Lublina, 5 standardowych na terenie Świdnika, 2 dziecięcych w Lublinie, 38 pasywnych na terenie Lublina). Tym samym, flota Lubelskiego Roweru Miejskiego zostanie odrobinę zmniejszona, ale za to gruntownie przebudowana. Dodatkowo, system będzie częściowo całoroczny. Częściowo, bo w okresie zimowym, czyli od 1 listopada do 1 kwietnia, nastąpi ograniczenie floty poprzez pozostawienie w ruchu 210 rowerów 26″.

Nowy system będzie nastawiony przede wszystkim na stałych użytkowników i z myślą o nich przygotowana została specjalna oferta – abonamenty. W zależności od taryfy dostępnych będzie od 25 do 175 godzin jazdy, naliczanych w trybie minutowym, wliczonych w cenę pakietu. Pozostali użytkownicy nie będą mogli skorzystać z opcji darmowego czasu wypożyczenia ani naliczania minutowego. Bonus będzie także czekał na posiadaczy Lubelskiej Karty Miejskiej, dla których każda stawka, także abonamentu, będzie obniżona o połowę.

Źródło: Biuro prasowe UM Lublin

Fot. Miasto Lublin

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments