Wydawałoby się, że o Facebooku powiedziano już wszystko, podobnie jak o Marku Zuckerbergu. Ze stworzonej w 2004 roku przez młodego studenta Harvardu platformy codziennie korzystają prawie dwa miliardy osób. Co minutę do serwisu dołącza 400 nowych użytkowników. Mało kto zastanawia się jednak nad tym, czym jest fenomen Facebooka w szerszym kontekście: czasów, w których powstał, i ludzi, którzy go pokochali.
Jakie cele przyświecały młodemu Zuckerbergowi, gdy tworzył program na kampusie studenckim? Z jakimi problemami mierzyła się firma w miarę rozwoju? Jakimi wartościami się kierowała? Jakie skandale wstrząsnęły Facebookiem od momentu wyboru Donalda Trumpa na prezydenta Stanów Zjednoczonych w 2016 roku?
Steven Levy, specjalista w dziedzinie technologii, dziennikarz z wieloletnim doświadczeniem, przez trzy lata zbierał materiały na temat firmy Zuckerberga, towarzysząc jej założycielowi w sytuacjach zawodowych i prywatnych. „Facebook. A miało być tak pięknie” to relacja z pierwszej ręki, a jednocześnie żywy, osobisty reportaż o projekcie, który całkowicie zmienił świat. I wcale nie chce na tym poprzestać.
Steven Levy, Facebook. A miało być tak pięknie, Wydawnictwo Kobiece.