Profesjonalna i efektywna nauka, ale też przygoda i miłe spotkania – to wszystko znajdziecie w Szkole Językowej Avalon. Doświadczeni lektorzy zarażą was miłością do nauki języków obcych. Możecie tu zgłębić tajniki języka angielskiego, hiszpańskiego, włoskiego, francuskiego, niemieckiego czy rosyjskiego. Szkoła ma w ofercie także kursy języka polskiego dla obcokrajowców.

W Szkole Językowej Avalon, która położona jest w samym sercu Koziego Grodu, nauczysz się każdego języka. – Staramy się wychodzić naprzeciw potrzebom naszych obecnych i przyszłych słuchaczy. Nawet jeżeli chcesz rozpocząć swoją podróż z językami tak niszowymi w naszej części kraju jak walijski, norweski czy arabski, nie stanowi to dla nas problemu – mówi Maciej Czerniakowski, dyrektor metodyczny Szkoły Językowej Avalon.

Szkołę wyróżnia przyjazna atmosfera. – Najbardziej nas cieszy, kiedy słuchacze kontynuują naukę na wyższym poziomie lub wracają do Avalonu poznać inny język, mówiąc, że dzięki nam dostrzegli w nauce języka obcego wyśmienitą zabawę czy sposób na życie – podkreśla pan Maciej.

Lektorzy w Avalonie to ludzie z pasją do nauczania, którzy nie ograniczają się do wykładania wiedzy językowej, ale rozbudzają w swoich słuchaczach zamiłowanie do języków obcych oraz różnych kręgów kulturowych. Zajęć w Avalonie nie można przyrównać tylko do uczenia się języków obcych. Jest to miejsce, które poprzez naukę tego czy innego języka, chce budować więzi międzyludzkie i pokazywać wartości płynące z obcowania z innymi wymiarami kulturowymi. – Dajemy szansę na rozwój, wspieramy komunikację międzyludzką i międzynarodową, dzięki której ludzie mogą spełniać swoje marzenia, osiągać cele życiowe czy podróżować – zachęca Agnieszka Miziołek, dyrektor Szkoły Językowej Avalon.

Mówić więcej, by więcej wiedzieć

17 lat doświadczenia pozwoliło Szkole na precyzyjne poznanie trudności, z jakimi może się borykać każdy ze słuchaczy, począwszy od niezwykle popularnej w naszym kraju bariery językowej po rosnącą liczbę problemów z przejściem na kolejny poziom wtajemniczenia językowego. – Przede wszystkim nasze doświadczenie lektorskie pozwala nam oswoić słuchaczy z językiem i pokazać, jak przełamać barierę językową, jeżeli już zdążyła się wykształcić, albo jak nie dopuścić do tego, żeby w ogóle powstała w psychice słuchacza, jeśli mamy do czynienia z osobą, która dopiero zaczyna swoją językową podróż. Udaje nam się to osiągnąć poprzez uświadomienie słuchaczy, jak wygląda prawidłowy rozwój sprawności językowych i jak można je ze sobą połączyć w harmonijną całość. Od samego początku zatem uczymy mówienia, gramatyki, słownictwa, czytania i słuchania, prezentując je jako nierozerwalne części tego samego organizmu językowego – wyjaśnia Maciej Czerniakowski.

Ostatnim elementem tej dość skomplikowanej układanki, która po zajęciach w Avalonie staje się jedynym logicznym sposobem uczenia się języka, jest pokazanie słuchaczom, jak mogą otoczyć się językiem obcym w swoim życiu codziennym tak, aby nauka stała się tym efektywniejsza i nie rozciągała się na całe lata, bo – jak dodaje pan Maciej – w obecnej dobie słuchacz często znajduje się pod presją czasu, a zadaniem lektora jest pogodzenie tej presji z okresem, który jest potrzebny do naturalnego rozwoju umiejętności językowych.

Zindywidualizowany sposób nauczania

Powyższe wyrażenie jest chyba jednym z popularniejszych terminów w nauce języków obcych, ale często niewiele za nim idzie w praktyce. – To dość enigmatycznie brzmiące sformułowanie przybiera bardzo konkretną formę w naszej Szkole i jest ściśle związane z prawidłami, które rządzą uczeniem języków obcych. Jest wiele szkół starających się używać jednej metody do uczenia różnych osób. Jak to już zostało gdzieś powiedziane, to trochę jakby lekarz starał się wyleczyć wszystkie choroby jednym lekiem. W Avalonie lektor ma za zadanie określić, jaki jest dominujący styl uczenia się u każdego słuchacza. W praktyce oznacza to, że prowadzący stwierdza, czy ktoś jest wzrokowcem, słuchowcem czy kinestetykiem, czyli osobą, która uczy się lepiej, jeśli się porusza. Na zajęciach te metody są mieszane, bo należy pamiętać, że nigdy nie jest tak, że uczymy się tylko w jeden sposób. Te inne wykorzystujemy mniej. Mogę być więc wzrokowcem, ale metody, które pomogą kinestetykowi, mogą pomóc również mnie, choć pewnie w mniejszym stopniu. Momentem, w którym określenie stylu uczenia się u ucznia ma kluczowe znaczenie, jest chwila, kiedy słuchacz wychodzi z zajęć i musi zacząć sam pracować nad językiem. Starając się obudzić w naszych słuchaczach tak zwanego „świadomego ucznia”, pokazujemy im, jak można wykorzystać swoje naturalne predyspozycje tak, aby maksymalnie zwiększyć skuteczność uczenia się poza klasą – mówi metodyk, Maciej Czerniakowski.

Avalon stawia też na e-learning, czyli wspomaganie nauki języka wyspecjalizowanym oprogramowaniem komputerowym czy aplikacjami. Co ciekawe, przy tworzeniu jednej z takich aplikacji, która obecnie stosowana jest w Avalonie, brał udział pan Maciej. Jednocześnie lektorzy nie starają się zmuszać do stosowania e-learningu, jeżeli widać wyraźnie, że ta metoda uczenia się mogłaby nie przynieść optymalnych rezultatów.

Kursy specjalistyczne

Avalon prowadzi także specjalistyczne kursy językowe, których celem jest przygotowanie słuchaczy do płynnego funkcjonowania w ich środowisku zawodowym. I tutaj Szkoła stawia sobie poprzeczkę bardzo wysoko, dokładnie sprawdzając nie tylko wiedzę językową swoich lektorów, ale również ich kompetencje merytoryczne. Skutkiem tego kursy języka biznesowego czy prawniczego prowadzone są jedynie przez osoby z doświadczeniem korporacyjnym bądź też takie, które ukończyły odpowiednie kursy przybliżające różne gałęzie prawa. Jednocześnie kadra zarządzająca Szkołą wciąż stara się stymulować swoich lektorów do udziału w takich właśnie szkoleniach, aby wciąż podnosili swoje kwalifikacje językowe i merytoryczne. – Dla przykładu uczenie języka biznesowego nie może tylko polegać na otworzeniu podręcznika i zakuwaniu słówek z bieżącego tematu. Lektor musi mieć jakiś punkt odniesienia, żeby wiedział, dlaczego słuchacz potrzebuje takiego a nie innego zakresu słownictwa. Naturalną konsekwencją jest to, że lektor musi znać środowisko korporacyjne. Ja sam spędziłem jakiś czas, pracując dla różnych firm, aby taki właśnie kontekst poznać. Musimy pamiętać, że uczymy ludzi, którzy wyjdą z naszej sali i pójdą negocjować kontrakty często na wielomilionowe kwoty. Można się więc śmiało pokusić o stwierdzenie, że uczenie biznesowego angielskiego to de facto kształcenie zespołu sprawności życiowych, które słuchacz wykorzystuje tu i teraz. Jeśli lektor nie zna wspomnianego przeze mnie kontekstu, nie ma mowy o kształceniu takich sprawności – tłumaczy Maciej Czerniakowski.

Kursy online

Wszystkie wspomniane wyżej kursy dostępne są dla słuchaczy w formie online. – Słuchacze często podchodzą do kursów online z pewną rezerwą, bojąc się, że nie będą tak efektywne jak nauka stacjonarna. Oczywiście nie jesteśmy w stanie zrealizować dokładnie takich samych ćwiczeń co w sali, spotykając się z osobą na Skypie czy na Facebooku. Jednocześnie warto zauważyć, że szczególnie dorośli słuchacze najczęściej uczą się angielskiego, bo muszą go używać w pracy z kontrahentami zagranicznymi. Te kontakty najczęściej odbywają się właśnie online. Wracając więc do tego, co powiedziałem wcześniej, podczas takich spotkań na Skypie kształtujemy zarówno kwalifikacje językowe, jak i sprawności życiowe, które tutaj koncentrują się wokół umiejętności skutecznego porozumiewania się za pomocą elektronicznych środków komunikacji – dodaje pan Maciej.

Unikalnym rozwiązaniem wprowadzonym przez Avalon są zajęcia przez telefon z Brytyjczykiem, które mogą trwać 20, 30 minut czy godzinę. – Nie widzę sensu w symulowaniu rozmowy telefonicznej w sali, gdzie siedzi 10 osób. Myślę, że dużo skuteczniejszą metodą jest… rozmowa przez telefon z Brytyjczykiem – stwierdza pan Maciej. Co ważne, to słuchacz decyduje, ile czasu może poświęcić na naukę. Grafik jest elastyczny, a słuchacz może z tygodnia na tydzień dopasować swoje zajęcia do czasu wolnego.

Potrzeby słuchacza

Zajęcia w Szkole Językowej Avalon odbywają się dwa razy w tygodniu po 90 minut. Taki kurs jest uzupełniony o godzinę konwersacji z rodzimym użytkownikiem języka i godzinę konsultacji z lektorem, za które słuchacz nie dopłaca. Dodatkowym elementem kursu są laboratoria gramatyczne, które skupiają się na szlifowaniu gramatyki.

Co do samych materiałów, na danym poziomie wszyscy uczą się z tego samego podręcznika. W przypadku, gdyby słuchacz uznał, że wolałby zmienić godziny kursu czy z jakichkolwiek innych przyczyn zmienić grupę, nie stanowi to najmniejszego problemu. – Takie sytuacje zdarzają się raczej rzadko, ale mamy wypracowane rozwiązania. Dzięki temu skutecznie możemy odpowiadać na potrzeby słuchacza – zapewnia pan Maciej.

Sprawdź nas

Zapraszamy na Dni Otwarte w Avalonie! Będą trwać od 7 do 12 października. Formularz zgłoszeniowy znajdziecie na www.avalon.lublin.pl

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o