Od środy (25 marca) będą obowiązywały ograniczenia w przemieszczaniu się. Z tego powodu Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie wychodzi naprzeciw oczekiwaniom pasażerów i daje możliwość zawieszenia z przesunięciem terminu ważności wykupionego biletu okresowego.

Rozwiązanie ZTM kieruje prośbami pasażerów, którzy w okresie panującej epidemii koronawirusa nie korzystają z komunikacji miejskiej, a ich bilety okresowe są wykupione i ważne jeszcze przez długi czas.

Wniosek z prośbą o zawieszenie imiennego biletu okresowego można składać wypełniając formularz online dostępny na stronie ZTM. W formularzu poza danymi osobowymi, należy podać numer karty oraz wskazać termin, od kiedy i do kiedy chce się zawiesić bilet. Należy także złożyć oświadczenie, że zawieszany bilet okresowy i nie będzie wykorzystywany on we wskazanym terminie. Bilet można zawiesić nie dłużej niż do dnia 10 kwietnia. Nie będzie natomiast możliwości zawieszenia biletu na okres rozpoczynający się przed datą złożenia wniosku.

W przypadku uczniów i studentów, zawieszenie biletu będzie liczone od 12 marca, czyli terminu wskazanego w rozporządzeniach Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, które czasowo ograniczają funkcjonowanie jednostek systemu oświaty i zawieszają działalność dydaktyczną na obszarze całej Polski. Dla pozostałych osób, okres zawieszenia biletu będzie liczony od dnia złożenia wniosku przez internet lub, jeśli ten termin będzie późniejszy, od daty wskazanej we wniosku.

Co ważne, bilet będzie można zawiesić i odwiesić tylko raz. Zawiesić można bilety okresowe imienne na 30, 90 i 150 dni, ważne w dowolnej strefie biletowej. Pasażer nie otrzyma zwrotu pieniędzy, będzie mógł natomiast wykorzystać zawieszony okres biletu w innym terminie, ponownie go odwieszając do końca 2020 roku.

Po ustaniu zagrożenia epidemicznego i przywróceniu standardowej bezpośredniej obsługi klientów w punktach organizatora komunikacji, pasażerowie będą mogli, w dowolnie wybranym przez siebie terminie zgłosić się do ZTM w celu przedłużenia ważności biletu o okres na jaki go zawiesili.

Wszystkie dotychczas złożone do ZTM, drogą mailową, wnioski w tej sprawie zachowują swoją ważność. Nie ma potrzeby ponownego składania wniosków, a ZTM zastrzega sobie jedynie możliwość kontaktu w celu doprecyzowania czy uzupełnienia złożonego wcześniej wniosku.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments