Od wtorku (1 czerwca) Strefa Płatnego Parkowania powiększy się o nowe ulice. Włączono je do nowej podstrefy „D”, w której powstało blisko 440 miejsc parkingowych.

– Nadmiar samochodów przy bezpłatnej przestrzeni parkingowej powoduje niską rotację pojazdów wynikającą z długich okresów postoju, a to z kolei doprowadza do ignorowania przez niektórych kierowców zasad parkowania i zastawianie chodników, przejść dla pieszych i innej przestrzeni publicznej. Na obszarze uruchamianej podstrefy „D” zaobserwowano wysokie zapotrzebowanie na miejsca postojowe, szczególnie w rejonie szpitali i dworca autobusowego. Jednocześnie występował tam deficyt miejsc postojowych –  mówi Artur Szymczyk, zastępca prezydenta Lublina.

Podstrefa „D” obejmuje obszar Al. Zygmuntowskich i al. Piłsudskiego (od mostu na Bystrzycy do Al. Zygmuntowskich) oraz ulice: Ruską, Nadstawną, Targową, Nowy Plac Targowy, Biernackiego, Probostwo, Sierocą, Jaczewskiego, Lubartowską, Szkolną i Czwartek. Na terenie podstrefy „D” kierowcy będą mieli do dyspozycji 25 parkomatów.

Stawki opłat jednorazowych oraz abonamentowych i zryczałtowanych za postój samochodów w podstrefie „D” są takie same jak w obowiązującej aktualnie podstrefie „C”. Za pierwszą godzinę parkowania opłata wyniesie 2,00 zł, za drugą godzinę 2,40 zł, za trzecią 2,80 zł i za każdą kolejną ponownie 2,00 zł. W ramach podstrefy „D” wyznaczono 436 miejsc parkingowych, a na jej obszarze pracować będzie 5 kontrolerów. Dodatkowo dwie osoby będą odpowiedzialne za funkcjonowanie Biura Strefy Płatnego Parkowania.

Biuro Strefy Płatnego Parkowania działa przy ul. Lubartowskiej 72A. Jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 18.30. Punkt uruchomiono 24 maja. W tym samym terminie rozpoczęła się też akcja informacyjna, poprzez dystrybucję ulotek. Kierowcy mogli znaleźć za wycieraczkami aut informację, że od 1 czerwca postój w tym miejscu będzie płatny.

Organizację i zarządzanie podstrefą „D” w ramach SPP powierzono miejskiej spółce MPK Lublin. W minionych latach prowadziła już Strefę Płatnego Parkowania. Najpierw, w latach 2012-2016, w konsorcjum ze spółką City Park Group, a potem do końca marca 2020 jako podwykonawca.

Źródło: Biuro prasowe UM Lublin

Fot. Miasto Lublin

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments