Projektanci parkingów przed dużymi obiektami jak galerie handlowe, czy supermarkety wprowadzają liczne udogodnienia ułatwiające kierowcom życie.

Rozplanowanie parkingów i ilości miejsc są wyzwaniem, z którym mierzą się firmy budujące parkingi. Supermarkety, do których uczęszcza wielu mieszkańców nie tylko miasta, ale i regionu, muszą być wyposażone w odpowiednią liczbę miejsc parkingowych. Dlatego też ważne jest zadbanie o to, żeby każdy zainteresowany mógł zatrzymać się przed sklepem i zrobić w nim zakupy. Pomagają w tym różne udogodnienia jak czujniki, które wyświetlają liczbę dostępnych miejsc czy wskazują konkretną wolną przestrzeń na nasz samochód.

Największy natłok aut widzimy zazwyczaj przed świętami. Jednak sytuacja, w której nie znajdziemy ani jednego miejsca parkingowego zazwyczaj się nie zdarza. O płynny przejazd samochodów przed sklepami i odpowiedniej wielkości miejsca parkingowe w Lublinie dba m.in. Przedsiębiorstwo Robót Drogowych, które wykonało wiele takich inwestycji w Lublinie, wykorzystując także tworzone przez siebie materiały, które służą za nawierzchnię.

Wśród nich znajduje się m.in. podziemny parking w Tarasach Zamkowych. Można na niego wjechać zarówno od strony al. Tysiąclecia, jak i od strony al. Unii Lubelskiej. Bezpośrednio na poziom -2 można wyjechać od strony al. Unii Lubelskiej. Możliwy jest przejazd pomiędzy poziomami. Parking może pomieścić 1400 samochodów. Ma też czujniki, które ułatwiają znalezienie wolnego miejsca.

Do wykonanych przez przedsiębiorstwo parkingów należy wiele lubelskich obiektów. Jednym z największych jest parking przy Lubelskiej Giełdzie Owocowo-Warzywnej w Elizówce. Parking ten ma blisko 88 000 m2. Firma wykonała również parkingi znajdujące się m.in. przy Obi, Makro Cash & Carry, supermarkecie Tesco i McDonald’s przy ul. Puławskiej i ul. Witosa. W zależności od specyfikacji prac, parkingi zyskały nawierzchnię z kostki betonowej, brukowej, wibroprasowanej lub betonu asfaltowego.

Budowa parkingów, nawierzchnia, z których są wykonane oraz późniejsza organizacja ruchu na nich powodują, że na parkingach nie brakuje miejsc dla gości, nie ma problemu z wjechaniem lub wyjechaniem z miejsca parkingowego i trudniej o stłuczkę z powodu słabej widoczności.

– Nawierzchnia wykorzystywana przy pracach związanych z budową parkingów jest specjalnie wzmacniana. Zależy to od wyliczeń związanych z natężeniem ruchu na parkingu, jakie firma otrzymuje – wyjaśnia Krzysztof Góra, dyrektor ekonomiczny Komunalnego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments