Przesyłka kurierska oczami klientów e-commerce

0
21

Masz firmę w branży e-commerce? A może planujesz taką działalność? Dowiedz się co Polacy najchętniej kupują i czego oczekują od przesyłki ze sklepu on-line!

Przesyłka kurierska pełna ubrań

Co jest najchętniej kupowane przez Polaków on-line? Przesyłka kurierska ze sklepu internetowego zawiera najczęściej ubrania, buty, dodatki i akcesoria. Ponad połowa kupujących w sieci nabyła w ostatnim roku coś z tych kategorii. Tak więc jeżeli ktoś przymierza się do rozpoczęcia działalności w sieci, to sprzedaż ubrań i butów wydaje się dobrym pomysłem. Należy jednak przestrzec, że i konkurencja będzie w tym sektorze największa. Przedsiębiorcy, którzy chcieliby pójść w ślady pierwszego prawdziwego sklepu internetowego i sprzedawać książki też powinni martwić się raczej o nadmiar konkurencji niż brak chętnych. Książki, płyty, lub filmy też kupuje ponad połowa internautów. W sumie ubrania, buty i książki oraz płyty to trzy najpopularniejsze kategorie produktów w polskim e-handlu. Dużą popularnością cieszą się też kosmetyki i perfumy oraz sprzęt RTV/AGD, które kupuje około połowy kupujących w sieci. Z kolei produkty kojarzone często z zakupami w sieci – dawna ostoja serwisów aukcyjnych – multimedia i artykuły kolekcjonerskie – cieszą się mniejszą popularnością. Wynika to oczywiście z tego, że po prostu mniej ludzi potrzebuje tych produktów, ale niejako przy okazji demonstruje to jak powszechne stało się robienie zakupów on-line. Nie jest to już zabawa dla pasjonatów, ale codzienna czynność, w którą angażują się “zwykli” ludzie.

Przesyłka kurierska podstawą e-handlu

Dlaczego cały czas mówimy tu o przesyłce kurierskiej? Ano dlatego, że tak właśnie te wszystkie towary docierają do klienta: przesyłka kurierska jest najczęściej wybieraną formą dostawy, chociaż po piętach depczą jej Paczkomaty, które cieszą się niemal taką samą popularnością. Co więcej, bardzo dużo internautów deklaruje, że dostępność dostawy kurierem jest dla nich ważna przy podejmowaniu decyzji o dokonaniu zakupów on-line i przy wyborze konkretnego sklepu internetowego. Przesyłka kurierska jest formą dostawy nie tylko najczęściej wykorzystywaną, ale też najbardziej pożądaną. Także jeśli chodzi o preferowane formy zwrotu towarów możliwość darmowego odesłania produktu kurierem jest najbardziej popularną opcją. Z tej formy zwrotu kupujący w sieci korzystają najczęściej i tą formę zwrotu uważają za najlepszą. Warto jednak zauważyć, że przesyłka kurierska największą popularnością cieszy się wśród starszych klientów (50+ lat). Pozostali kupujący wydają się tak samo wysoko oceniać dostawy do Paczkomatu.

Przesyłka kurierska – preferencje klientów.

A czego klienci oczekują od przesyłki kurierskiej? Przede wszystkim, że będzie tania (i szybka). Niższe koszty dostawy są czymś co bardzo wiele osób kupujących w sieci wymienia wśród czynników, które mogłyby skłonić ich do częstszych zakupów. Także w kontekście wyboru konkretnego sklepu internetowego ten aspekt jest bardzo często wymieniany, zaraz za wcześniejszymi dobrymi doświadczeniami, które są tu czynnikiem najważniejszym. Skoro już wspomniano o dobrych doświadczeniach, należy też powiedzieć o złych (a te, jak wiadomo, ludzie zapamiętują niestety łatwiej niż dobre). Jak się okazuje problemy, które napotykają najczęściej kupujący w sieci, to przede wszystkim długie oczekiwanie i wysokie koszty dostawy. Tu więc również przesyłka kurierska może odegrać kluczową rolę.

Jakie jeszcze oczekiwania klientów powinna spełniać przesyłka kurierska? Po pierwsze, bardzo dużo kupujących chciałoby żeby kurier wniósł zakupione towary do domu. Po drugie, preferowane godziny przyjazdu kuriera przypadają między 7:30 a 10:00 i około 20:00. Aczkolwiek trzeba zauważyć, że właściwie każda godzina komuś pasuje. Warto jednak zauważyć, że te najpopularniejsze przypadają poza godzinami pracy kuriera. To tłumaczy czemu przesyłka kurierska tak często zamawiana jest do miejsca pracy klienta, jak i dlaczego taką popularnością cieszą się (czynne 24/7) Paczkomaty.

Jeżeli chodzi o preferowany czas i cenę dostawy, to oczywiście klienci chcieliby jak najniższą cenę i jak najkrótszy czas dostawy (najlepiej tego samego dnia). Z drugiej strony, mało kto oczekuje że faktycznie dostępna będzie opcja dostawy tego samego dnia (jako alternatywa do normalnej przesyłki kurierskiej). Wydaje się więc, że choć klienci chcieliby dostawę jak najszybciej, to dostępne czasy dostaw są dla nich zadowalające. Podobnie z ceną, choć większość klientów chciałoby przesyłkę za darmo albo za symboliczną złotówkę, to wiele wskazuje na to, że dopiero ceny przekraczające 10 zł są postrzegane jako zbyt wysokie. Można więc uznać, że jest to wartość graniczna, poniżej której dobrze byłoby utrzymać koszt przesyłki kurierskiej.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o