W czasie kwarantanny, gdy powinniśmy zostać w domu, ograniczyć spacery i aktywność fizyczną na dworze, a o wyjściu na siłownię nie ma już mowy, możemy pomyśleć o ćwiczeniach, które nie wymagają specjalistycznego sprzętu. Wystarczy kawałek podłogi i odrobina chęci.

Dziś proponujemy wam 4 zestawy ćwiczeń jogi, dzięki którym popracujecie nad siłą i wytrzymałością swoich mięśni, a przy okazji zrzucicie kilka kilogramów przed latem. Nie ma nic lepszego niż połączyć przyjemne z pożytecznym, a ćwiczenie jogi pozwoli wam zarówno pracować nad sylwetką, jak i znaleźć chwilę dla siebie przy ulubionej muzyce. Pamiętajcie, że są to ćwiczenia przygotowane dla pań i panów.

Wszystkie zajęcia online zostały przygotowane we współpracy z instruktorką klubu GetGym, Martą Iwanek, która pomoże wam sukcesywnie wkraczać w świat i tajniki ćwiczeń jogi.

Pierwszy zestaw to zajęcia dla początkujących. Ułatwią wam poznawanie filozofii jogi i uczestniczenie w niej. W kolejnych odcinkach zobaczycie, jak dzięki jodze rozluźnić zmęczone lędźwie, relaksować się oraz zadbać o rozciągnięcie i siłę waszych mięśni.

Joga dla początkujących

Opis asan znajdziecie TUTAJ

Joga: Wzmocnij mięśnie brzucha i grzbietu

Wiele z nas nie zwraca uwagi na to, że mocne mięśnie brzucha to nie tylko płaski brzuch i kaloryfer. To też podstawa prawidłowej sylwetki, zmniejszone ryzyko urazów dolnego odcinka pleców oraz poprawa stabilności i równowagi. Nie powinnyśmy więc dawać za wygraną i pomijać tę część ciała.

Opis asan znajdziecie TUTAJ

Joga: Jak pozbyć się bólu kręgosłupa

Stawy biodrowe umożliwiają nam znacznie większy zakres ruchu niż staw łokciowy czy kolanowy. Napięte mięśnie w okolicy bioder będą powodowały bóle pleców, przemieszczenia w kręgosłupie. Właśnie dlatego bardzo ważne jest, żeby porządnie te mięśnie rozciągać.

Opis asan znajdziecie TUTAJ

Joga: Zadbaj o rozciągnięcie

Praca nad wytrzymałością i wydolnością tlenową mięśni wymaga regularnego rozciągania. Ćwiczenia rozciągające wykonane zbyt krótko skutkuje pogłębiającymi się przykurczami i ograniczeniami zakresów ruchu. Warto więc pamiętać, że włączenie jogi do treningu znacznie poprawi sprawność naszych mięśni.

Opis asan znajdziecie TUTAJ

Mamy nadzieję, że te zestawy ćwiczeń umilą wam czas spędzony w domu, a dodatkowo poprawią wasze samopoczucie, kondycję mięśni i sylwetkę przed zbliżającym się latem.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o