Od wtorku (2 lutego) mieszkańcy Lublina będą mogli załatwić sprawę urzędową w nowym Biurze Obsługi Mieszkańców przy ul. Wolskiej 11. BOM mieści się na parterze Galerii Color Park i jest przystosowany do obsługi osób z niepełnosprawnościami.

– Nowe Biuro Obsługi Mieszkańców ze znakomitą lokalizacją, wygodnym parkingiem i dobrym połączeniem komunikacyjnym, będzie dużym ułatwieniem dla mieszkańców południowo-wschodnich dzielnic Lublina, w szczególności Bronowic, Dziesiątej, Kośminka, Za Cukrownią i Felina. Otwieramy dla mieszkańców estetyczną, przyjazną, ale też bezpieczną przestrzeń, umożliwiającą kontakt z pracownikiem Urzędu Miasta – mówi Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.

Na przestronnej sali nowego BOM zostało przygotowanych 5 stanowisk obsługi oraz stoliki dla klientów wypełniających dokumenty. Biuro będzie czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.45 do 15.15.

–  W nowym BOM-ie, podobnie jak w pozostałych, klienci będą mogli złożyć pismo i załatwić sprawy urzędowe związane między innymi z dowodem osobistym, meldunkami, podatkami, prawem jazdy. Będą w nim też przyjmowane wnioski o przyznanie dodatków mieszkaniowego i energetycznego oraz o wydanie Lubelskiej Karty Seniora i Lubelskiej Karty Miejskiej – mówi Andrzej Wojewódzki, sekretarz miasta.

W BOM można załatwić sprawy związane między innymi z dowodem osobistym, zameldowaniem, prawem jazdy, dodatkami: mieszkaniowym i energetycznym, podatkami: od nieruchomości, rolnym i leśnym od osób fizycznych, złożyć deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi i złożyć wniosek o wydanie Lubelskiej Karty Seniora i Lubelskiej Karty Miejskiej.

Ponadto, będzie można złożyć pismo, wniosek lub skargę, uzyskać informację o strukturze organizacyjnej Urzędu Miasta Lublin, rodzajach i trybach rozstrzyganych spraw oraz uiścić opłatę skarbową.

Przy budynku galerii znajduje się duży parking, na którym klienci załatwiający sprawy w BOM mogą parkować bezpłatnie przez 30 minut. Nowa lokalizacja BOM ma również zapewnione dobre połączenie komunikacyjne. W bezpośrednim otoczeniu zlokalizowane są 4 przystanki komunikacji miejskiej (przy ul. Droga Męczenników Majdanka, ul. Wolskiej, ul. Łęczyńskiej i ul. Fabrycznej), z których kursują między innymi linie: 7, 14, 16, 23, 34, 45, 55, 153, 155, 156, 158, 159. W bliskim sąsiedztwie sali obsługi znajduje się punkt Poczty Polskiej S.A.

BOM został wyposażony w automat z płynem do dezynfekcji rąk. Na stanowiskach obsługi zostały zamontowane ochronne przegrody, zaś pracownicy wyposażeni w maseczki, przyłbice, rękawiczki i płyny dezynfekcyjne. Na sali obsługi obowiązuje ograniczenie dotyczące liczby osób mogących przebywać jednocześnie, jak również obowiązek zakrywania ust i nosa, dezynfekcji rąk oraz zachowania dystansu.

Klienci Urzędu, którzy będą chcieli uniknąć bezpośredniego kontaktu z pracownikami, mogą wrzucić dokumenty do przygotowanego pojemnika. Informacje na temat załatwianych spraw będą mogli uzyskać pod numerami telefonów:

– w sprawach dodatków mieszkaniowych, podatków, praw jazdy, tel. 81 466 1080, 81 466 1081,

– w sprawach dotyczących dowodów osobistych, tel. 81 466 1082,

– w sprawach meldunkowych tel. 81 466 1083.

Biura Obsługi Mieszkańców stanowią udogodnienie szczególnie dla osób starszych, osób z niepełnosprawnościami i rodziców z dziećmi, oszczędzają czas i w stanie epidemii są bezpieczne ze względu na brak kolejek.

Aktualnie w Urzędzie Miasta Lublin działa łącznie pięć BOM-ów: przy ul. Wieniawskiej 14, przy ul. Kleeberga 12a, ul. Szaserów 13-15, ul. Filaretów 44 oraz od jutra przy ul. Wolskiej 11.

Źródło: Biuro prasowe UM Lublin

Fot. Miasto Lublin

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments