Wielu z nas marzy o pięknej sylwetce, z którą wiąże się zdrowe odżywianie i aktywny tryb życia. Nie każdy jednak wie czego się trzymać, by nie przybierać na wadze, utrzymać jędrną i zadbaną skórę i zwyczajnie czuć się dobrze.

Zdrowe odżywianie kojarzy się nam głównie z unikaniem potraw zawierających spore ilości tłuszczu, eliminowaniem wieprzowiny, słodyczy i białego pieczywa. Okazuje się jednak, że to nie wystarczy. Ostatnie doniesienia ze świata nauki udowadniają, że najlepiej jest zamienić węglowodany warzywami i że bardzo ważna jest indywidualizacja diety – zupełnie inaczej musi odżywiać się osoba z insulinoopornością, inaczej ta cierpiąca na dolegliwości autoimmunologiczne. Nierzadko okazuje się, że nawet produkty powszechnie uważane za zdrowe mogą być dla niektórych grup osób szkodliwe.

Jedną z ważniejszych zasad, które w ostatnich latach święcą triumfy, jest regularne spożywanie posiłków w ciągu dnia, dzięki czemu do organizmu dostarczana jest odpowiednia ilość energii, co z kolei przekłada się na dobre samopoczucie, koncentrację oraz utrzymanie odpowiedniej masy ciała. Najlepiej jadać 5 posiłków dziennie. Jeśli są one bardziej obfite, wystarczy śniadanie, obiad i kolacja. Ci, którzy preferują mniejsze porcje, powinni uzupełniać je przekąskami. Dla optymalnego zdrowia i szczupłej sylwetki ważne jest, aby nie podjadać, nie zamieniać posiłków na kilkanaście przekąsek dziennie.

Więcej na temat zdrowego odżywania przeczytasz na poradnikzdrowie.pl

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o