Miasto ma swój pierwszy wodorowiec to 12-metrowy pojazd marki Solaris, który od 1 września rozpoczął kursowanie po lubelskich ulicach. W najbliższych dniach będzie kierowany do obsługi pasażerów na liniach nr: 3, 50 i 47.

Jednym z kluczowych i istotnych kierunków rozwoju miast jest zastosowanie technologii opartych na wodorze. Bez wątpienia transport zbiorowy jest obszarem, w którym będą coraz bardziej powszechne. Od lat rozwijamy zrównoważoną i ekologiczną komunikację miejską będąc liderem elektromobilności. Teraz idziemy krok dalej do lubelskiej floty pojazdów dołączył pierwszy autobus napędzany wodorem. Jego dostawa zwiększyła udział bezemisyjnego transportu publicznego w obsłudze mieszkańców i mieszkanek Lublina. Chcemy być w czołówce polskich miast, w których autobus zasilany wodorem jest kierowany do regularnej obsługi liniowej – mówi Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.

Fabrycznie nowy autobus wodorowy Solaris Urbino 12 Hydrogen to pojazd klimatyzowany, niskopodłogowy, przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, wyposażony w automat do sprzedaży biletów oraz system do zliczania pasażerów. Pojazd na pokład może zabrać 85 pasażerów, w tym 29 na miejscach siedzących. Pojemność zbiornika na paliwo wodorowe to 1560 l, a zasięg na pełnym tankowaniu ok. 300 km. W skład wyposażenia pojazdu wchodzi również mobilna ładowarka o mocy 20 kW przeznaczona do ładowania baterii w autobusie wodorowym. Wartość pojazdu to ponad 3,7 mln zł brutto.

Zakończone odbiory techniczne oraz formalności związane z przygotowaniem do eksploatacji i zarejestrowaniem pojazdu, pozwalają skierować go do regularnej obsługi liniowej. Autobus wodorowy będzie kursował na różnych liniach i trasach, by móc sprawdzać go w zmiennych warunkach drogowych. Jego głównymi zaletami są m.in.: krótki czas tankowania, duży zasięg, zerowa emisyjność spalin do atmosfery oraz cichy tryb pracy – mówi Grzegorz Malec, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie.

Wyjazd autobusu wodorowego na ulice miasta to nie jedyna nowość w funkcjonowaniu lubelskiej komunikacji miejskiej. Od września prąd zasilający lubelskie trolejbusy oraz autobusy elektryczne będzie w całości pochodził z odnawialnych źródeł energii. 

Źródło: Miasto Lublin

Fot. Miasto Lublin

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments