Długo wyczekiwana droga będzie prowadzić po wschodniej stronie miasta. Kierowcy nie będą już musieli przejeżdżać przez centrum, a mieszkańcy zyskają ciszę, którą zaburzały auta przejeżdżające przez Tomaszów.

Obwodnica będzie miała długość prawie 10 km. Będzie ona przebiegać w ciągu drogi ekspresowej S17. W planach przewidziano też dobudowanie dróg dojazdowych o łącznej długości prawie 14 km. Wartość robót budowlanych to ok. 193,5 mln zł, a całkowity koszt inwestycji, uwzględniający wykup gruntów, prace projektowe, archeologiczne oraz nadzór nad realizacją, to blisko 292 mln zł.

– Obwodnica jest oczekiwana od dawna, jest niezbędna. Ruch jest tak duży, że praktycznie uniemożliwia nam rozwój. Uciążliwość jest bardzo duża, droga krajowa dziś przecina miasto na pół. Wszystkie uwarunkowania prawne dotyczące inwestycji przy drogach krajowych powodują, że niewiele można zrobić. Gdy stanie się gminna, będziemy mogli wybudować przy niej choćby ścieżki rowerowe. Na to też czekają mieszkańcy – powiedział Wojciech Żukowski, burmistrz Tomaszowa Lubelskiego.

Trasę poprowadzono po wschodniej stronie miasta. Na przecięciu z drogą wojewódzką nr 850 powstanie węzeł Tomaszów Lubelski Północ. Na połączeniu z DK17 węzeł Tomaszów Lubelski Południe. Nad doliną rzeki Sołokiji droga pobiegnie estakadą, zbudowane zostaną również drogi dojazdowe przeznaczone do obsługi ruchu lokalnego o łącznej długości 13,8 km.

W piątek, 17 maja odbyło się symboliczne wbicie łopaty, którym władze miasta i województwa rozpoczęły budowę obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego.

Fot. Urząd Miasta Tomaszów Lubelski

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments