Obywatele Ukrainy będą musieli się zapisywać, aby otrzymać numer PESEL

0
94

W celu usprawnienia obsługi uchodźców wojennych z Ukrainy, od piątku (18 marca) Urząd Miasta Lublin będzie prowadził zapisy w zakresie nadawania numeru PESEL oraz profilu zaufanego dla obywateli Ukrainy.

– Wczorajsze oraz dzisiejsze doświadczenia pokazały, że ograniczenia sprzętowe, czyli za mała liczba skanerów do linii papilarnych, których do tej pory nie otrzymaliśmy od rządu, znacząco wpływają na prowadzoną obsługę na uruchomionych stanowiskach do nadawania numeru PESEL. Cały czas czekamy na obiecaną dostawę tego rodzaju urządzeń. Zgłosiliśmy zapotrzebowanie na 30 takich skanerów, nie otrzymaliśmy jeszcze ani jednego – mówi Andrzej Wojewódzki, sekretarz Lublina, pełnomocnik prezydenta Lublina ds. pomocy obywatelom Ukrainy uciekającym przed działaniami wojennymi.

Zapisy będą prowadzone w trzech lokalizacjach: Centrum Obsługi Obywateli Ukrainy przy ul. Zemborzyckiej 88, BOM przy ul. Wieniawskiej 14, i BOM przy ul. Filaretów 44. We wskazanych punktach zostaną wyodrębnione oddzielne stanowiska, dedykowane tylko czynnościom związanym z zapisami. W celu umówienia wizyty nie ma konieczności obecności całej rodziny, wystarczy jeden jej członek, który zapisze daną grupę osób. Może być to również osoba, która przyjęła obywateli Ukrainy pod swój dach.

Zapisy będą prowadzone na konkretny dzień i godzinę. Poza terminem wskazana zostanie również lokalizacja, w której dopełnione zostaną formalności związane z nadaniem numeru PESEL. Co ważne, od dzieci, które nie ukończyły 12. roku życia nie są pobierane linie papilarne, stąd nie nie muszą one przychodzić osobiście do punktu obsługi.

Od poniedziałku (21 marca) przyjmowanie wniosków o nadawanie numeru PESEL obywatelom Ukrainy będzie się odbywało w trzech lokalizacjach: Centrum Obsługi Obywateli Ukrainy przy ul. Zemborzyckiej 88 oraz w dwóch BOM-ach przy ul. Wieniawskiej 14 oraz Filaretów 44. Jeszcze w piątek (18 marca) czynne będą wszystkie dotychczas uruchomione lokalizacje. Jednak w pierwszej kolejności zostaną w nich przyjęte osoby, których obsługa nie była możliwa w czwartek (17 marca), o czym te osoby zostały poinformowane.

Przypominamy, że obsługa klientów odbywa się od poniedziałku do piątku od godziny 7.45 do 15.15. W obsługę obywateli Ukrainy zaangażowani są wolontariusze oraz pracownicy posługujący się językiem ukraińskim.

Wczoraj (16 marca) w 6 uruchomionych lokalizacjach obsłużono łącznie 274 osoby.

Źródło: Biuro prasowe UM Lublin

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments