Jeszcze pewien czas temu o kupowaniu produktów spożywczych przez internet nie było mowy. Obecnie zaś uważa się, że branża spożywcza będzie się rozwijała w sieci lepiej niż sprzedaż ubrań czy obuwia. Co jeszcze warto wiedzieć na temat tego segmentu rynku? Kim są internetowi klienci?

Branża spożywcza w sieci – czym się charakteryzuje?

Produkty spożywcze nie należą do najpopularniejszych wyborów konsumenckich polskich internautów. Za pośrednictwem internetu o wiele częściej kupuje się ubrania, obuwie, elektronikę czy artykuły gospodarstwa domowego. Jednak w ostatnim czasie branża spożywcza zyskała na popularności. Prognozy organizacji Strategy & Polska jasno pokazują, że wskaźnik wzrostu w latach 2022-2027 będzie wynosił dla tej branży aż 20%. Przewyższa to działy mody, zdrowia i urody czy multimediów.

Wpływ na tak dynamiczny rozwój niewątpliwie miała pandemia i związane z nią ograniczenia w dostępie do sklepów. To w tamtym czasie coraz więcej supermarketów zaczęło przenosić się do sieci i oferować swoje produkty także online. Do nich dołączyli pośredni dostawcy, tacy jak chociażby polski operator logistyczny InPost. Poprzez usługę InPost Fresh, o której można przeczytać na stronie https://inpostfresh.pl/, umożliwia klientom wygodne zamawianie spożywki i innych artykułów do domu lub urządzenia Paczkomat® poprzez aplikację mobilną. Dostępne jest tam ponad 30 tysięcy produktów od różnych sprzedawców.

E-grocery – jakie technologie są używane?

Branża spożywcza niewątpliwie wkroczyła już w cyfrowy świat i korzysta z technologicznych rozwiązań. Dziś konsumenci mogą przy pomocy aplikacji mobilnej zrealizować zakupy spożywcze z dowolnego miejsca i o dowolnej porze – potrzebny jest im jedynie dostęp do internetu.

Artykuły spożywcze można zamawiać także na stronach internetowych poszczególnych supermarketów. Działa to tak samo, jak jakiekolwiek inne zakupy w sieci. Wystarczy dodać produkty do wirtualnego koszyka, opłacić zamówienie i poczekać na dostawę.

E-supermarkety – kto z nich najczęściej korzysta?

Regularne badania rynku e-commerce w Polsce wykazują, że już prawie 80% internautów deklaruje regularne kupowanie w sieci. Jeśli zaś chodzi o branżę e-grocery, to korzysta z niej około ⅓ polskich konsumentów. Kim są te osoby?

Statystycznie o wiele częściej na zakupy spożywcze online decydują się kobiety (stanowią ⅔ badanych). Przewagę można zauważyć także wśród grup wiekowych. W tym kontekście wyróżniają się osoby w przedziale 25-34 lata. Aż 40% z nich to również obywatele dużych miast (ponad 100 tysięcy mieszkańców).

Internetowi konsumenci branży spożywczej najbardziej cenią sobie w zakupach online oszczędność czasu i wygodę zamawiania. Nie wiążą się one z koniecznością dojazdu do sklepu stacjonarnego ani stania w kolejkach. Oczekują jednak wysokiej jakości produktów i szybkiej dostawy.

Branża spożywcza znalazła swoje miejsce w sieci i nie zamierza go opuszczać. Prognozuje się dynamiczny wzrost tego sektora, dlatego przed dostawcami stoją nowe wyzwania i oczekiwania klientów. Należy do nich m.in. szybkie dostarczanie i wygodny sposób zamawiania.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments